Je to pomerne obmedzujúce. Mám na mysli všetok ten stres. Písomky, online pohovory, rande s pekným chlapcom či prezentácia pred celou triedou. Každý z nás je iný a každý máme rozdielne strachy. Aj ja mávam stres. A pomerne často. Preto vám prinášam sadu mojich vlastnoručne overených ‘protistresových’ rád. Možnože po prečítaní tohto článku bude aj tvoj život o trochu menej ‘stressful‘.

po prvé: Choď skôr spať!
Presne tak, keď sa dobre vyspíš, budeš sa aj dobre cítiť. Taktiež je dôležité, aby sa ti pri ústnej odpovedi z geografie nezatvárali oči. Okrem toho, je dostatok spánku dôležitý pre naše zdravie. Často sa však stáva, že pred dlho očakávaným dňom sa nám zaspať nedá. Priveľmi premýšľame, dokola si v mysli prehrávame všetky možné scenáre, ktoré sa môžu udiať. Pokračuj teda v čítaní, prosím.

po druhé: NO OVERTHINKING
Neustály tok myšlienok nie je ľahké len tak utlmiť. Treba sa však trochu odreagovať. Pozri si ten film, ktorý si už dlho chcel vidieť alebo prečítaj kapitolu z rozčítanej knihy. Alebo vylúšti nejakú krížovku. Alebo sa nauč dvadsať slov po fínsky. Možností je veľa, tak do toho!

po tretie: Zobuď sa s úsmevom 🙂
Instantná pozitivita vôbec nie je nemožná! Namiesto predvolených budíkových zvukov sa zobúdzaj za počutia tvojej obľúbenej pesničky a na stenu oproti postele si nalep citát, fotku alebo niečo, čo ti robí radosť. Urob si kávu do tvojho najkrajšieho hrnčeka a pokojne si daj na raňajky chutný čokoládový croissant. Takéto rána znejú tak super, že chcem aby boli mojou routinou!

po štvrté: Obleč sa ako princ(ezná)!
Áno, dnes si obleč svoje obľúbené šaty! Alebo košeľu! Alebo farebné ponožky! Nech je to niečo, v čom sa cítiš dobre a robí ti to radosť! Pretože tá ťa potom bude sprevádzať vždy, keď sa na svoje oblečenie pozrieš.

po piate: hudba, hudba, hudba
Najlepšie sa zrelaxujete pri počúvaní klasickej hudby, ale odporúča sa aj jazz. Mne naopak pomáha keď si pustím Birdy. Skutočne je dobrá hudba účinný antistresant. A dá sa využiť takmer kedykoľvek!

po šieste: Pozitívny telefonát
Ak si sa dočítal až sem a nič zo zoznamu ti zvyčajne nepomáha, skús niekomu zavolať. Niekomu, koho máš fakt rád. Kamoške, spolužiakovi alebo hoc aj mamine. Ver mi, že ťa to nakopne dobrou náladou a na starosti a stres ľahko zabudneš.

A ako sa stresu zbavuješ ty?

Posted by Laura Bilikova